August 09, 2020, 09:48:28 AM
Moja opinia
Read 7832 times

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Leinnan

  • Administrator
  • *****
  • Posts286
No witam, widzę, że jednak dalej pracujesz nad CaRPG. Pobrałem grę i przetestowałem z siostrzeńcem na LANie. Pomijając grafikę naprawdę jest to o wiele ciekawsza gra, tylko trochę zbyt trudna IMO. Pójście w kierunku rougelike bardzo grze pomogło, będę śledził jak się rozwija, może nawet trochę pomogę.
Ciekawi mnie dlaczego nie ma cieni, skoro już one były. Co bym polecał do dodania od strony grafiki z darmowych modeli:
http://opengameart.org/content/dims-arboretum-0
http://opengameart.org/content/medieval-forge-v2
http://opengameart.org/content/medieval-furniture
http://opengameart.org/content/medieval-props-textured
http://opengameart.org/content/kingdom-weapon-set Mogę oteksturować
http://opengameart.org/content/stronghold Może Lotnik retekstur zrobi
http://opengameart.org/content/homm-3-inspired-icons
http://opengameart.org/content/paintings
http://opengameart.org/content/fantasy-class-icons ikony klas postaci

http://www.blendswap.com/blends/view/70948
http://www.blendswap.com/blends/view/70935
http://www.blendswap.com/blends/view/55189
http://www.blendswap.com/blends/view/55087

Mogę podzielić się także wypełniaczami scen:
https://copy.com/lp6SbDxQVwAL/Bez%C2%A0tytu%C5%82u1.jpg
https://copy.com/ScY9vFC7JwhE/Bez%C2%A0tytu%C5%82u.jpg

Jeśli będą normal i specular mapy to Lotnik może ogarnąć zbroje/stroje, może nawet twarze ludzi:
http://s2.ifotos.pl/img/lamelkarj_enawqer.jpg
http://imageshack.com/a/img545/9837/adje.jpg
http://imageshack.com/a/img838/1598/ixyu.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img5/9493/c344.jpg
http://img18.imageshack.us/img18/9126/4iwk.jpg
http://s6.ifotos.pl/img/renderjpg_nwqnwhr.jpg

Co do czcionki, nie podoba mi się ten "cień". IMO o wiele lepszym rozwiązaniem byłaby biała czcionka z czarną obwódką. Jako czcionkę proponuję: http://www.fontsquirrel.com/fonts/crete-round

Tomashu

  • Administrator
  • *****
  • Posts398
No witam :)
Przyznaję że gra jest trochę nie zbalansowana. Na początku wrogowie są za silni, później większość nie stanowi zagrożenia, oprócz bossów którzy zadają spory dmg i magów.
Cieni nie ma bo one były dobre do zewnętrznych lokacji, w podziemiach niestety trzeba używać innej techniki :S
Niedługo skończę wersję 0.2.5 i można będzie pomyśleć o nowych obiektach, chociaż głównie mi zależy żeby walka była lepsza.

CO do tej czcionki w grze to jest to tekst rysowany dwa razy, żeby cokolwiek było widać na czarnym tle. W directx niestety nie ma takie prostej możliwości na to, trzeba by zrobić samemu taką czcionkę.

Leinnan

  • Administrator
  • *****
  • Posts286
Prośba- podeślij wszystkie modele w formacie odczytywanym przez Blendera- najlepiej blend oczywiście.
BTW Jak będą obsługiwane normal i specular mapy to Lotnik może się podzieli modelami o takiej jakości: http://s6.ifotos.pl/img/WIPjpg_eeaehhr.jpg

Tomashu

  • Administrator
  • *****
  • Posts398
Wysłałem ci na maila, chyba wszystko.
Taka jakość za dobra na carpg, komputer mi się spali ;)

Leinnan

  • Administrator
  • *****
  • Posts286
Co do obrysu czcionki może to ci pomoże: http://www.gamedev.net/topic/503851-directx-drawtext-method-with-outline/
Tu moje pierwsze przymiarki do wymienienia obiektów w grze, wymiary praktycznie te same: https://copy.com/giotOStxraUP/stol.jpg
Krzesła średnio pasują do średniowiecznych karczm :P

Leinnan

  • Administrator
  • *****
  • Posts286
Mógłbyś mi podesłać także edytor i eksporter do qmsh?

Tomashu

  • Administrator
  • *****
  • Posts398
Tu masz eksporter: https://www.dropbox.com/s/aodwzu9agm5kgha/converter.zip
A edytora nie ma, wszystko jest w exeku. W przyszłych wersjach postaram się przenieść ile się da (przedmioty, jednostki) do zewnętrznych plików.

Leinnan

  • Administrator
  • *****
  • Posts286
To mi wyskakuje.
Traceback (most recent call last):
File "/home/leinnan/.config/blender/2.70/scripts/addons/io_export_qmsh_tmp.py", line 481, in execute
ExportQmsh(data)
File "/home/leinnan/.config/blender/2.70/scripts/addons/io_export_qmsh_tmp.py", line 426, in ExportQmsh
ProcessObject(data,obj)
File "/home/leinnan/.config/blender/2.70/scripts/addons/io_export_qmsh_tmp.py", line 326, in ProcessObject
ProcessMeshObject(data,obj)
File "/home/leinnan/.config/blender/2.70/scripts/addons/io_export_qmsh_tmp.py", line 94, in ProcessMeshObject
data.faces = data.faces + len(mesh.faces)
AttributeError: 'Mesh' object has no attribute 'faces'

location: :-1

Tomashu

  • Administrator
  • *****
  • Posts398
Pewnie przez złą wersję blendera, ten skrypt jest pod wersję 2.61.

Leinnan

  • Administrator
  • *****
  • Posts286
Myślałeś o robieniu gry na gotowym silniku? I dlaczego tak nie robisz?

Leinnan

  • Administrator
  • *****
  • Posts286
Wysłałem ci prywatną wiadomość z linkiem do nowych modeli.

Leinnan

  • Administrator
  • *****
  • Posts286
Proponuję:
- te zielone ściany/podłogi symbolizujące przejście do innej lokacji powinny się pojawiać jedynie gdy jesteśmy blisko nich i być bardziej przezroczyste
- mniejsze sceny lasu i wiosek. W lesie muszę kamerę kierować na dół bo klatkuje. W wioskach niepotrzebny jest mur wokół.

Tomashu

  • Administrator
  • *****
  • Posts398
1. Dodam do todo.
2. Lokację będą mniejsze, tymczasowo na zewnątrz zawsze jest taki sam rozmiar ale to zmienię.
Renderowanie na zewnątrz nie jest zbyt optymalne aktualnie.
Mur jest tymczasowy żeby nie wyleźć poza mapę (później go nie będzie albo palisada). Miasta powstały przed innymi lokacjami zewnętrznymi dlatego są technologicznie zacofane, nie można wyjść z każdej strony :P

Leinnan

  • Administrator
  • *****
  • Posts286
Naszło mnie na napisanie pomysłu na postać niezależną który od jakiegoś czasu mi chodzi po głowie.

Oto Witelon. Jaki Witelon jest każdy widzi. Jest magiem i naukowcem. Ma spore osiągnięcia z zakresu optyki i zielarstwa. Mimo swoich osiągnięć ma złą opinię w swoim środowisku i został przez nie odrzucony. Pomyślisz, że parał się czarną magią? Ależ skądże proszę Pana! Witelon popełnił według swoich pobratymców rzecz znacznie gorszą. Mianowicie sprzeciwiał się obowiązującemu prawu zapisów do uniwersytetów. Na każdym roku dostać się mogła określona liczba osób na dany kierunek. Ktoś by mógł powiedzieć, że to całkiem sensowne, jednak to sami magowie decydują de facto ile będę mieć konkurencji w przyszłości. Kierowani zyskiem przeszkodzili Witelonowi w jego próbach zmiany prawa poprzez zniszczenie mu reputacji i pozycji.  Witelon obecnie odpuścił sobie walkę w tym temacie i skupił się na badaniach. Jednak z powodu reputacji szarlatana ciężko mu znaleźć ochotników do eskapad związanych z jego badaniami. Tutaj wkraczamy my! Możemy pomóc mu wykonując kilka zadań(ważne by nie były to kolejne losowe), a być może w miarę rozwoju gry pomóc odzyskać choć część straconej reputacji.
Jego pracowania wygląda mniej więcej tak:

Jego pracownia powinna znajdować się albo w mieście, albo na wsi. Chyba, że przygotujemy osobną lokację, a o samym Witelonie i jego miejscu pobytu dowiemy się w mieście poprzez informatora bądź plotki.

 8)
« Last Edit: February 05, 2015, 23:41:20 PM by Leinnan »

Tomashu

  • Administrator
  • *****
  • Posts398

 

With Quick-Reply you can write a post when viewing a topic without loading a new page. You can still use bulletin board code and smileys as you would in a normal post.

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it's been approved by a moderator.
Name:
Verification: