August 16, 2022, 03:52:06 AM

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - Groszek

Pages: [1]
1
Pomoc i błędy / Problemy typu Dev
« on: January 31, 2021, 22:42:02 PM »
Stwierdziłem że lepiej założyć nowy temat niż robić offtop w błędach. Kontynuując:
Quote
[size=78%]więc chyba inna wersja.[/size]



Dobra, faktycznie gdzieś mi się wplotła stara wersja. Mimo to po usunięciu starego eksportera z blendera i po dodaniu nowego przy eksporcie wyskakuje błąd  " Exporter error: Invalid converter path.".
Pierwsze o czym pomyślałem to zła ścieżka dla skryptu. Sprawdziłem, niby jest w dobrym folderze.
Czy też może ja coś źle zrozumiałem i twój konwerter qmsk.tmp-qmsh ma być ściśle związany z blenderem?

Przy próbie zapisu blender wstawia"qmsh" zamiast "qmsh.tmp". I teraz pytanie  czy ja coś robię źle czy to raczej wina mojego blendera/komputera/.
Ogólnie kiedy chciałem troszkę poszperać w samym kodzie związanym z Gui to mój visual studio kompilował ale nie tworzył execa. Nawet kiedy wrzuciłem najnowszego execa - już gotowego z najnowszej wersji- to wypluwał błąd że nie może znaleźć language data files. Znalazłem w kodzie ten błąd, nasrałem wszędzie tymi plikami i nadal nic. Więc możliwe że to kwestia mojego kompa( a już od nowości potrafi mi wywijać niezłe problemy - 4 miesiące bez możliwości odpalenia niektórych storn bolało :D ).

Sorry ze tak zawracam gitarę ale niestety do lekkiej przeróbki graficznej będę musiał troszkę przy modelach i kodze poszperać.


Jeszcze pytanko. Czy ten fix animation chanels po dodaniu trzeba aktywować czy jest to automat?  bo nie mogę go nigdzie w ustawieniach addons znaleźć.

2
Pomysły i dyskusje / Drobne graficzne poprawki
« on: January 22, 2021, 10:16:30 AM »
Grając zauważyłem kilka błędów lub też niedociągnięć.
1. Materiał włosów ma zbyt dużo refleksów. Można by go bardziej stonować bo świeci się jak psu jajca. Włosy raczej nie odbijają aż tak światła. Można by im też dodać normal mape żeby wyglądały lepiej.
2. Bawiąc się z plikami Gui zauważyłem że większość plików jest skalowana/ rozciągana. I nie ma w tym nic złego dopóki skaluje się duże obrazy na małe. Skalowanie małych rzeczy na większe i rozciąganie ich  powoduje straszna utratę jakości. Przez to jakiekolwiek detale wyglądają paskudnie w grze. Ja rozumiem że to jest oszczędność miejsca i prawdopodobnie klatek ale wpływa bardzo na jakość i ostateczny wygląd.
3. Animacje są do konkretnej przebudowy. Bo tempo rozgrywki zależy po części od nich.
4. Kolor "portali". Z tego co zauważyłem jest chyba on definiowany w kodzie. Nie wygląda to jakoś mega źle ale mógłby być mniej rażący np w podziemiach. Z Kolei w wioskach ciężko go zauważyć. Duzo ciekawszym rozwiązaniem było by zastosowanie np podświetlenia np kolorem błękitnym na drzwiach, nie na podłożu. I mam tu na myśli podświetlenie podobne do tego białego na drzwiach/przedmiotach.

Pages: [1]